سفارش تبلیغ
صبا ویژن
kingsera
asrepadeshahan
هواداران بازی عصر پادشاهان ( Kings-Era.ir )
وبلاگ هواداران بازی آنلاین و اینترنتی عصرپادشاهان ( kings-era.ir )
kingsera kingzsera kingsera kingsera kingsera
kingzera

به نقل از سایت روزنامه خراسان:

تولید کننده بازی رایانه ای "عصرپادشاهان" بر توجه جدی به بخش تولید بازی از سوی دست اندرکاران این عرصه تاکید کرد و گفت: بازاریابی و تبلیغات بازی های رایانه ای ایرانی باید به صورت تخصصی انجام شود.به گزارش سایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، "مهدی انجیدنی "به ضرورت تجاری سازی صنعت بازی های رایانه ای در کشور اشاره کرد وافزود: مشکل اساسی در این زمینه به قوانین ، تفسیر قانون و نوع اجرای قوانین مربوط می شود ، به طور مثال وقتی برای گرفتن یک مجوز که6 ماه یا یک سال اعتبار دارد، تولیدکننده مجبور است چند ماه درگیر باشد و در حالی که هنوز مدرک را نگرفته است، دوباره درگیر تمدید آن شود بنابراین دیگر نمی تواند تمرکزی روی کار داشته باشد.به گفته این تولید کننده بازی رایانه ای ، مشکل عمیق تر در حوزه گیم وجود مراجع مختلف برای صدور مجوز است . این مجوز ها همه دارای تاریخ بسیار کوتاهی است و تولید کننده ها هر سال درگیر تمدید مواردیادشده می شوند.وی به حضور نیافتن و ترس سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: مهم ترین مشکل، قوانین پیچیده و دست و پا گیر است که تولیدکننده به رعایت آن ملزم است. یک گروه تولید کننده بازی رایانه ای نمی تواند تمام وقت خود را برای دریافت مجوزها ، آیین نامه و دیگر مسائل صرف کند و در مقابل از آن انتظار درآمدزایی نیز داشت .

به گفته این تولید کننده بازی رایانه ای ، فرآیند فرسایشی یادشده و بوروکراسی اداری مانع حضور جدی و مستمر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این عرصه می شود. وی از نبود ضمانت اجرایی برای قانون کپی رایت در کشور به عنوان مشکل دیگر در این زمینه یاد کرد .

آشتیانی یک تولیدکننده دیگر بازی  های رایانه ای گفت: بودجه صنعت بازی سازی ما به اندازه یک سوم تولید یک بازی خارجی نیست.وی درباره مشکلات موجود در مسیر ساخت بازی های رایانه ای، اظهار داشت: این موضوع را می توان از جنبه تولید، پخش و توزیع بررسی کرد؛ تولید ما بسیار لاغر است و اگر بخواهیم یک بازی تولید شده را با کیفیت بین المللی بسازیم در برخی موارد باید هزینه های میلیاردی انجام دهیم.وی ادامه داد: باید پذیرفت که تجربه و توانایی لازم برای تولید بازی  رایانه ای در حد بین المللی نداریم، همین موضوع باعث تولید تولیداتی با کیفیت پایین، دوباره کاری و آزمون و خطا می شود. در نظام نشر و توزیع نیز ضعف هایی وجود دارد ضمن این که تبلیغاتی برای بازی های داخلی نمی شود و به سمت بازارهای توزیع بین المللی نیز حرکت نکرده ایم.

وی درباره دلایل جذابیت بازی های رایانه ای خارجی برای کودکان و نوجوانان، گفت: یک بازی درجه یک خارجی با بودجه میلیاردی ساخته می شود و شاید بتوان گفت کل بودجه صن

عت بازی سازی ما به اندازه یک سوم تولید یک بازی خارجی نیست.

از سوی دیگر به دلیل نبود قانون کپی رایت، یک بازی خارجی، در مواردی رایگان یا حتی با قیمتی پایین تر از بازی های ساخت داخل در دسترس کودکان و نوجوانان قرار می گیرد این درحالی است که یک بازی خوب خارجی در خود کشور تولیدکننده، 75 دلار است که قیمت واقعی آن در ایران حدود 250 هزار تومان می شود اما با قیمتی حدود2 یا 3 هزار تومان در دسترس نوجوانان ما قرار می گیرد لذا برای آن ها مقرون به صرفه نیست که بازی ایرانی تهیه کنند.

وی در پایان گفت: با وجود تجربه کم در این زمینه، روند رشد بازی سازی در ایران بسیار چشمگیر است اما فاصله همچنان وجود دارد . از این نکته نیز نباید غافل شد که مشکلات تولید داخلی باعث شده است یا بازی سازان این کار را ترک کنند یا تنها برای بازارهای بین المللی بازی بسازند.

 

ثبت نام در بازی عصرپادشاهان




موضوع مطلب : عصر پادشاهان, بازی, ثبت نام, انجیدنی, گیم

یکشنبه 93 تیر 29 :: 11:9 عصر
kingserakingserakingseraasreshahankingsera

عصر پادشاهان و دلاوران
kingsera

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 18
  • بازدید دیروز: 197
  • کل بازدیدها: 2845331
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر



کلیه حقوق این وب سایت برای هواداران بازی عصر پادشاهان ( Kings-Era.ir ) محفوظ است